• BIST 100

2439,28% 0,14
  • Ç. ALTIN

3999,24% 0,19

AK PARTİ BELEDİYE BAŞKAN ADAYI ALKAN’A MERAK EDİLENLERİ SORDUK!

31 Mart 2024 Seçimlerine az bir zaman kala Besni Belediye Başkan Adayları arasında en çok konuşulan isim Reşit Alkan’la yaptığımız özel röportajımızda kamuoyunun merak ettiği soruları sorduk.

Siyaset 7.03.2024 19:34:00 0

31 Mart’ta yapılacak olan Yerel Seçimlerde Ak Parti’nin Besni Belediye Başkan Adayı olarak gösterdiği Reşit Alkan’a, Besni halkının merak ettiklerini ve projelerini sorduğumuz özel röportajımız.

ÖNCELİKLE TANIMAYANLAR İÇİN REŞİT ALKAN KİMDİR?

Öncelikle Besni’de sizi tanımayan pek yok denecek kadar, fakat tanımayanlar için kısa bir özgeçmişinizden bahsedebilir misiniz?

Besni doğumluyum. 8 çocuklu bir ailenin en son ferdiyim. İlkokul, ortaokul ve Lise’yi Besni’de okudum ve sonrasında ise gurbete çıktık. Madencilik sektörü üzerine çalışmalarda bulunduktan sonra 1994 yılında askere gittim. Acemi birliğini Malatya’da, usta birliğini Çorlu’da yaptım. 18 Aylık askerlik sürecimi tamamladıktan sonra Samsun Havza’da ki madencilik işletmesine geçtik. Burada 110 metre betonarme kuyu açarak madencilik sektörüne daha profesyonel şekilde girmiş olduk. Burada hayatın acı tatlı tecrübelerini tattıktan sonra 2007 yılında Yozgat Sorgun’da bir iş aldık. Madenciliği geliştirmek üzere taşındım. 2019’a kadar yaklaşık 8 senelik 70 Bin ton üretimle 850 bin ton kömürü yer altından yer üstüne çıkararak, ekonomiye kazandırdık. Bu çok güzel bir rakam. Halen enerji ve madencilik sektöründe faaliyet gösteriyorum. 3 çocuğum var. Hem çiftçilik, hem enerji, hem de madencilik işleri ile uğraşıyorum. Besni Spor Kulübünde yöneticilik yaptım. Havza Ticaret odasında meclis başkanlığı ve yardımcılığı yaptım. Ankara Başkanlık Sistemi Tanıtma Derneği’nde (BASİTAD) Yönetim Kurulu Üyeliği yaptım.

DEPREM ZAMANI BESNİ’DE MİYDİNİZ?

Besni’de son zamanlarda özellikle deprem zamanı Besni’de olmadığınız ifade ediliyor. Bizlerde size bu soruyu sormak istiyoruz. Deprem zamanı Besni’de miydiniz?

“Depremi Besni’de yaşamadım. O gün Samsun Havza’da sondaj yapıyorduk. Depremden önce Besni’de bir taziye vardı, taziye ye uğramıştık. Taziyeden Samsun’a dönmemizin ardından 2 gün sonra deprem felaketi yaşandı. Samsun’dan Ankara’ya geçerek, ailemi aldıktan sonra Niğde-Aksaray otobanında kazalar meydana gelmişti ve yollar kapalıydı o gün gelemedik ama 2. Günün gecesinde Besni’deydik. Depremde birinci dereceden amcamın oğlu Ömer’i eşini ve 2 çocuğunu, bacanağımın oğlu Berkay’ı ve diğer akrabalarımdan toplamda 20’ye yakın taziyemiz oldu. Enkazların başındaydık. Enkaz başındayken depremde bizde buradayız düşüncesi ile selfi yaparak resim çekmedik. Lazım olur diye resim çekerek depremde buradayım deme gerekliliğini görmedim. Çok acı bir durumdu, insanlar kepçenin içinden gelecek bir emareye odaklanmıştı. Kimse kimseyi görmüyordu. Kimse, kimsenin de farkında değildi.

“ENKAZ BAŞINDA FOTOĞRAF ÇEKME ACİZLİĞİNİ AKLIMIZA GETİRMEDİK!”

Orada da geçip enkazın başına selfi yapıp, acının üzerinden siyasi rant elde etmek acizliğini de hiç aklımıza getirmedik. Asla aklımıza da getirmeyiz! Depremde buradaydık, enkazları da gezdik. Çok kıymetli arkadaşlarımızı da kaybettik. Buradan, depremde hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet, yakınlarına ve sevenlerine başsağlığı diliyor, kalanlara sağlık, sıhhat ve afiyet ve sabır diliyorum. Yüce Rabbim memleketimizi ve ülkemizi her türlü afet ve felaketten korusun.

“YARDIM TIRLARI AYARLADIK”

Bunu ben bugün yaptım demek için anlatmıyorum, sorduğunuz için cevaplıyorum normalde bunu söylemek istemezdim. Deprem felaketinde boş durmadık. Depremde ve depremden sonra evleri ağır hasarlı olan vatandaşlarımızı baba evimizde ve şahsıma ait olan konutlarda misafir ettik. Tüm imkânlarımızla Besnili hemşehrilerimin yanında olduk.

Havza Ticaret Odası, Şanlıurfa Ticaret Odası, Ankara’daki dostlarımız, MÜSİAD’dan bilhassa AK Parti Eski Milletvekilimiz Ali Bayramoğlu’nun da destekleri ile 20 Tır’a yakın yardım, sıcak yemek malzemesi ve mutfak gereçleri temin edildi.  1 Tır sıcak yemek malzemesini de Mehmanlı Kesmetepe’ye gönderdik.

Gelen 20 Tır malzemenin haricinde, 9 Tır Rize’den odun geldi. Ankara’dan sobalar geldi. Merzifon, Kayseri’den yetiştiler sağ olsunlar. O gün yardımlaşma günüydü, Türkiye kenetlendi. Bölgemize ve insanımıza sahip çıktılar. Allah bir daha böyle acılar göstermesin ve yardım eli uzatan herkesten Allah razı olsun, İnşallah.”

MİZACINIZIN SERT OLDUĞU SÖYLENİYOR?

Besni’de yaygın olarak konuşulan ve insanlara tepeden baktığınız, asabi olduğunuz ve mizacınızın sert olduğu söyleniyor. Bunu bu şekilde direk sormak istemesek de merak edilen bir konuyu açıklığa kavuşturacağınızı ümit ediyoruz.

“DİSİPLİNİ SEVİYORUM”

Bir algı yapılacaksa insanın yaratılışından yola çıkarak, bir algının yapılmasına karşıyım. Mizacım sert olabilir, disiplinliyimdir. Fakat, kimseye ne tepeden bakarım, ne enaniyetliyim ne de kibirliyimdir. Ben bir insanın tek başına bir şey başaramayacağını, ancak ekiple var olduğunu ve ekibiyle bir şeyler başarabileceğine inanan insanım. Senelerdir işletmecilik yapıyorum. İşletmecilik ruhu ile işletmenin hem düzene girmesi, hem üretimi artırma noktasında, hem de ileriki planlamaların önünü açması bakımından ekibin ve el birliğinin önemini savunan biriyim. Bir insanın algı yaratmak üzerine birine tepeden bakıyor demesi, öyle bir kişilik olduğu anlamına gelmez. Nitekim halkımız görüyor, geziyoruz ve sevgi ile karşılanıyoruz. Kişiliğimizle algı yaratılıyor ama gerçek şu ki hayaller başka, gerçekler başka. Birilerinin istediği malzeme bizde yok maalesef.”

BESNİ’YE 5 YILDA BİR SEÇİMDEN SEÇİME GELDİĞİNİZ SÖYLENİYOR?

Besni’ye seçimden seçime geldiğiniz ve Besni’yi tanımadığınız söyleniyor. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

‘’ZİYARETLERİMİZİ SEÇİM MALZEMESİ YAPMADIK!’’

Kesinlikle öyle bir durum söz konusu değil, çünkü öyle bir durum olsa halkımız bizi teveccühle karşılamazdı. 5 yıldan 5 yıla gelen bir insan ne sokağı, ne caddeyi bilir ve ne de esnafın önüne çıkacak yüzü olur. Allah’a şükür hiçbir zaman memleketimizi bırakmadık. Fakat, ben esnafımızı da gezerken, mahalle ziyaretleri de yaparken hiç kimseyi afişe etmedim. Bu durum ise başkaları tarafından insanlar üzerinde algı yapmak ve hemşehrilerimizin zihnini bulandırmak için seçtikleri bir metot. Misafir ettiklerimizde oluyor, misafirliğe gittiğimiz yerlerde oluyor ve halkımızı da ziyaret ettik. İyi günde de, kötü günde de buradaydık ama biz bunu reklam malzemesi ve siyasi yatırım aracı olarak kullanmadık, kullanmayız. Fakat yaptıklarımızı, gezdiklerimizi paylaşsaydık, belki o zaman bu şekilde konuşmayacaklardı ama yinede bu minvalde düşünmedik.

Yaklaşık 12 yıldan beri burada ofisimiz var. Gelen misafirlerimizi burada ağırlıyoruz, evimiz de ağırlıyoruz. Bu memleketten hiçbir zaman elimizi çekmedik. Vatandaşlarımızın sıkıntısı oldu, koştuk. 2019’da işletmemiz kapatıldıktan sonra, iş ortağımızla beraber kendi sahamızda rezerv arttırma çalışmalarına başladık. 2 yıldır tabiri caizse dağda taşta, sondaj yapıyoruz. Bu sondaj çalışmalarından arta kalan zamanda yani neredeyse her ay memlekete gelmişimdir. Ayda bir geldim, 1 hafta 10 gün kaldım ve tekrar işimizin başına döndük.”

Öncelikle şunu belirtmek isteriz ki, kamuoyunda hakkınızdaki dedikodu olarak nitelendirilecek söylentilerle hazırlamış olduğumuz sert sorulara içtenlik ve samimiyetle vermiş olduğunuz cevaplardan dolayı teşekkür ederiz.

Besni’yi değiştirecek, geliştirecek ve kalkınmasını sağlayacak projeleriniz var. Bu projeler hakkında bilgi verebilir misiniz?

İHTİSAS ORGANİZE SANAYİ

Besni için çok güzel projelerimiz var, başta Besni ekonomisini canlandırmak, istihdamı arttırmak ve göç veren değil göç alan bir ilçe konumuna getireceğimiz en iddialı projemiz İhtisas Organize Sanayi’dir.  Burada ihtisas organize sanayi kurduğumuz takdirde alt sektörlerde canlanacak, Besni değişecek, güzelleşecek ve gelişecektir. Bu projeyi çok önemsiyorum ve bunda da iddialıyım. İlk etapta burada 4.000 insanımızın istihdam edilmesini hedefliyoruz.

ŞEHİR MEYDANI VE KATLI OTOPARK

İkinci projemizde Besni Trafiğine kalıcı ve kesin bir çözüm için Kent Meydanı projemiz var. Bu meydan projesi 4 katlı, yüzeyden aşağıya 3 kat otopark en alt kat ise yer altı çarşısı olacak. Yer altı çarşısında ise önceliğimiz ev hanımlarının el işlerini sergileyip, sattıkları ve aile ekonomilerine katkı sunmalarını sağlamalarıdır. Diğer esnaflarımızda burada mağaza açabilecektir. Hacı Reşit Camisi, Hükümet Konağı ve Belediye Binası alanının bulunduğu yeri komple kullanarak, yeniden Belediye Binası, Hükümet Konağı’nın olduğu, akıllı parkın olduğu, yürüyüş parkurlarının olduğu, insanlarımızın gelerek bir nefes alayım dediği devasa ve güzel bir meydan oluşturacağız.

Besni trafiği ile ilgili olarak, Ciritmeydan Mahallesi ve Yeni Besni Mahallelerinde kentsel dönüşüm ile alakalı çalışmalar var. Burada Sayın Eyyup Mehmet Emre’ye teşekkür ederim. Çalışmalar bir noktaya gelmiş ve bu noktadan sonrasını Allah nasip ederse kazanırsak biz ileriye taşıyacağız. O zamanda mevcut Gaziantep yolu dediğimiz güzergâhta trafiği rahatlatacak geniş yollar yapılacaktır.

ESKİ BESNİ TURİZME KAZANDIRILACAK

Bunun haricinde tarih kokan Aşağışehrimiz (Eski Besni) var. İnsanlarımız oturup konuştuğu zaman mutlaka oradan bahseder ama bir türlü orayı canlandıracak bir çalışma ele alınmamış. Tarihi dokuya uygun dışı kerpiç, içi son derece modern otel odaları şeklinde 200’e yakın turistik amaçlı bir yerleşim yeri inşa etmeyi düşünüyoruz. Yerli ve yabancı turistlere çok güzel hizmet verecektir. Bu alanda kaybolmaya yüz tutmuş mesleklerden bakırcılık, kalaycılık, dokumacılık gibi eski Besni’de ne varsa yeniden canlandırmayı hedefliyoruz. Besni Kalesi ile şuan seyir terası olan kısma teleferik yaparak, ışıklandırmasıyla canlandırılmasıyla burası da halkımızın nefes alabileceği mekânlar arasında yer alacaktır. Ayrıca Nemrut dağı gezisine giden yerli ve yabancı turistlerin olduğu gezi seferlerinin Besni’ye de uğramalarını sağlamak için elimizden geleni yapacağız. Ayrıca Gastronomi anlamında da coğrafi işaretli ürünlerimizi alarak, Besni turizmini canlandırmayı planlıyoruz.

Şire pazarımızı, Şire Hanı olarak tasarlamayı düşünüyoruz. Mardin taşları ile otantik bir görünüme kavuşturmak için projemizi hazırlıyoruz. Tabi buradaki esnaflarımızın da görüşlerini aldıktan sonra bu projeyi de hayata geçirmeyi hedefliyoruz.

KATI ATIK TESİSİ – SU ARITMA TESİSİ

Katı atık tesisi ve su arıtma tesisimiz yok. Bu konuda da çalışmalarımızı yapacağız ve ilçemizin doğasını zararlı maddelerden arındırmak için tüm çabayı sarf edeceğiz.

SOKAK HAYVANLARI REHABİLİTE MERKEZİ

İlçemizde bulunan sokak hayvanları ile ilgili olarak da “Sokak Hayvanları Rehabilitasyon Merkezi” kuracağız ve sokakta yaşayan can dostlarımızın rehabilitesini ve tedavilerini yapacağız.

CEP OTOPARKLARI

Ana cadde üzerinde cep otoparkları yaparak trafik sorununu minimize etmeyi planlıyoruz. Yolun bir tarafı araç parkı olacak, diğer taraf ise araç parkına yasak olarak kullanılacak.

ŞEHİR OTOGARI

Büyük projelerimizden bir diğeri olan şehrimize yakışır bir otogar inşa edeceğiz.

Besni’mizin çehresini, yaşam kalitesini değiştirecek birçok projemiz var. Besni Belediyesi Toplumsal Gelişim Merkezi var. Burada kurslar oluyor. Biz burada kurs sayısını artırarak, daha verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayacağız. Belediyemize ait havuzlar, hamamlar yapacağız. Aşevimiz var güzel bir proje ve biz bunu genele yaymak istiyoruz. Öğrencilere, ihtiyaç sahiplerine ayrıma tabi tutulmadan restoran havasında ücretsiz yemek yiyebilecekleri bir mekân oluşturacağız. Şehrimizin giriş ve çıkışlarına daha da görsellikler ekleyeceğiz.

MEZARLIK ALANI, CAMİ VE GASILHANE

İlçemize yeni bir mezarlık alanı kazandırmayı ve burada yapacağımız cami, gasilhaneler ve morg ile cenaze hizmetleri vermeyi hedefliyoruz. Yeri noktasında ise halkımızın görüşlerine yer vereceğiz.

BELEDİYE DEPREM KONUTLARI

Deprem sonrası kiracı olarak kaldıkları evlerin yıkılmasından dolayı konteyner kentte yaşayan vatandaşlarımız var. Burada yaşayan evi olmayan vatandaşlarımız için Allah izin verirse, Belediye olarak depreme dayanıklı uygun ödeme koşullu konutlar yapacağız.

ENGELSİZ KÖY PROJESİ

Engelli hemşehrilerimiz için hazırladığımız “Engelsiz Köy” projesi ile engelli, yaşlı vatandaşlarımız için hobi bahçesi yapabilecektir. Çeşitli sosyal aktivitelerin olduğu ve ona göre eğitmenlerin olduğu ve ilçe dışından dahi buraya gelerek vakit geçirmek isteyenler için İnşallah, 50 odalı otel tarzında bir alanda oluşturacağız.

SUGÖZÜ RESTORASYON

Sugözü mesire alanımızda ise çalışmalar yapacağız. Burayı da turizme kazandırmak üzere kayalar arasında 20-30 oda otel odaları inşa etmeyi hedefliyoruz. Belediye himayesinde kasap, manav, market gibi vatandaşlarımızın ihtiyaçlarını karşılayacak yerler kurarak, hizmet kalitesini artırarak, buraya da turistlerin gelmesini sağlayacağız.

Yollar, parklar, çocuk kreşi gibi birçok yapacağız işler var. Allah’ın izni ile çalışacağız. Besni’ye hizmet için, Projelerimiz hazır, ekibimiz hazır, biz hazırız.”

SEÇİM SÜRECİ HAKKINDA NELER SÖYLEMEK İSTERSİNİZ?

“BİZİM DERDİMİZ BESNİ!”

Tabi bir seçim sürecindeyiz. Biz insanımıza daha iyi hizmetler yapabilmek ve bunu anlatmak için sahadayız ve koşuşturuyoruz. Tabi bu süreçte bazı kişiler bir takım çamur atma veya sataşma gibi cümleler sarf ediyorlar. Bu konuda her zaman arkadaşlarıma ve ekibime telkinim bu bir seçim, hepimiz dostuz, arkadaşız. Bu seçim bitecek birbirimizin yüzüne bakacağız. Bir makam hırsı için, mevki için bu kadar lafa söze gerek yoktur. Makamda geçici, mevkide geçicidir. Önemli olan dostluklar ve arkadaşlıklardır. Onlar içindekileri yine belli bir çerçevede sınırı aşmadan söyleyebilirler. Bizim tek derdimiz bu bir seçim süreci ve bu süreci kazasız, belasız, suhuletle bitirmektir. Bu konu üzerine ise hem telkinlerimizi yapıyoruz, hem de bu yönde çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz. Bizim derdimiz Besni. Projelerimizi anlatıp, halkımızın takdirine sunacağız. Çok çalışıp, Allah’a tevekkül edeceğiz.

Bu seçim sürecinde AK Parti kadroları, İlçe Başkanımız Murat Güner ve Kadın Kolları, Gençlik Kolları ve bize gönül vermiş olan arkadaşlarımızla beraber canla başla çalışıyoruz. Bu zorlu ve meşakkatli süreçte yılmadan, yorulmadan çalışarak bizlere destek olan herkese teşekkür ediyor şükranlarımı sunuyorum.  Ayrıca mevcut AK Partili Belediye Başkanımızın de bize destekleri var. Onlarında kıymetli eserleri var. Bu bir bayrak yarışı, bıraktıkları yerde o bayrağı alıp daha ileriye taşımak üzere İnşallah devralacağız. Bugüne kadar yapmış olduğu çalışmalardan dolayı kendilerine tekrardan teşekkür ederim. Diğer aday arkadaşlarımıza da çalışmalarında kolaylıklar diliyorum.

Ayrıca bize vakit ayırarak, kamuoyuna kendimizi ifade etmek üzere gazetenizde yer verdiğiniz için sizlere de teşekkür ediyorum. Çalışmalarınızda başarılar diliyorum.“

Besni Yenibakış Gazetesi olarak bizlerde yapmış olduğumuz röportajımızın sorularını samimiyet ve içtenlikle cevapladığınız için sizlere başarılar diliyor. Seçim çalışmalarınızda kolaylıklar diliyoruz.

Bakan Uraloğlu: Sivas-İstanbul direk seferler 4 Mayıs’ta başlıyor

Park halindeki motosikleti çaldılar

Buğdayda hasada sayılı günler kaldı

İsias Davasında ara karar verildi

Başkan Cemil Tugay Çin’in Gansu Eyaleti heyetini ağırladı

Başkan Doğru Vali Varol’u makamında ziyaret etti

Adıyaman Belediyesi ve ACTED arasında imzalanan ‘Su Taşıma Tankeri Protokolü’ yenilendi - Videolu Haber

İsias Otel davasında mahkeme heyeti arar karar vermek üzere salondan ayrıldı

3 gün enkaz altında kalan Büşra Kayadibi halterde Türkiye 3’sü oldu - Videolu Haber

Sağlık Bakanı Koca, 36 bin sağlık personeli alınacağını duyurdu

Şarampole devrilen otomobildeki 4 kişi yaralandı

Kıbrıs’tan gelen heyet Başkan Tutdere’yi ziyaret etti

Gaziantepli yazar Köylüoğlu’nun başarısı

TZOB’da Tarım ve Orman Bakanı Yumaklı’nın katılımıyla istişare toplantısı gerçekleştirildi

Motosiklet hırsızlarından 2’si yakalandı - Videolu Haber

Tebrik çiçekleri depremzedelerin yeni evlerini süsledi

CHP’li Gökçen: Bizler için İsias Otel davası aslında hakikat mücadelesidir

Tarihi imzalar atıldı

İsias Otel duruşmasında gerginlik - Videolu Haber

72 kişinin hayatını kaybettiği İsias Otel davasında ikinci duruşma başladı - Videolu Haber

Vali Köşger İl Emniyet Müdürlüğünü ziyarette bulundu

Kahramanmaraş İlaçlama ekipleri sahada çalışmalara devam ediyor

Mansur Yavaş toptancı hali esnafını ziyarette bulundu

Diyanet-Sen Adıyaman Şube Başkanı imam dövdü - Videolu Haber

Sabah yürüyüşü depresyonu önlüyor

Yükleniyor

Maaşlarını alamayan tekstil işçileri greve gitti

BESNİ’DE FİLİSTİNLİLER İÇİN GIYABİ CENAZE NAMAZI KILINDI

Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan ‘Yerel Halk’ açıklaması geldi

Kırmızı et fiyatlarındaki artış cep yakıyor - Videolu Haber

Milletvekili Hamarat’a KEİPA’da üst düzey görev

Eaton teknoloji karavanı yola çıkıyor

Mobil tehditleri hafife almayın

ADYÜ projesi kanserle mücadelede önemli bir rol üstlenecek

Deneyap Teknoloji Atölyeleri için başvuru süreci uzatıldı

Başkan Çelebi: Belediyelerin yenilenebilir enerjiye geçişi hızlanmalıdır

ADYÜ'de hazırlanan proje TÜBİTAK tarafından desteklenmeye değer görüldü

SANKO Okulları’nın 12 projesi TÜBİTAK bölge finallerine gidiyor

Ponto MK Gergerspor’a Kaymakam Saygılı'dan tam destek

Muaythai Türkiye Şampiyonası sona erdi

Adıyamanlı güreşçiler malzemelerine kavuştu

SANKO okulları öğrencisi yüzme yarışmasında il birincisi oldu

Fenerbahçe altın değerinde puanı kaçırdı

Besni Spor, 1958 Gölbaşı Spor'u 5-0 mağlup etti

Karaköprü Belediyespor ilk kez 2. Lig’e yükseldi

Kommagene Fotoğraf Zirvesi açılışı gerçekleştirildi

Mersin’de 4 gündür devam eden festival gala yemeği ile son buldu - Videolu Haber

‘Kommagene Fotoğraf Zirvesi’ başladı - Videolu Haber

Başkent gençlik meclisinden “Ah tiyatro vah tiyatro” oyunu

Haliliye Belediyesi Kültür ve Sanat evine yoğun ilgi - Videolu Haber

Adıyaman’ın ‘O Ses’i belli oldu - Videolu Haber

İzmir Kitap Fuarı kitapseverlerin Kültürpark özlemini giderdi

Adıyamanlı halk oyunları ekibi Türkiye finallerine yükseldi

Gölbaşı’nda çocukların yamaç paraşütü keyfi